fredag 11. november 2011

Mitt liv.

En veninnne av meg har skrevet en bok, den er virkelig verdt å reklamere litt for.
Vi ble kjent for noen  år tilbake, da vi sammen drev en sorggruppe for unge enker under Akershus Universitets Sykehus.
Vi har begge opplevd å bli enker i ung alder, og dette arbeidet føltes veldig meninsfylt, det å kunne bruke en erfaring i livet for å hjelpe andre.
Randi har i ettertid vært mer aktiv enn meg på området, og nå gir hun ut en vakker bok.

Denne boken skal handle om ditt liv. I den kan du skrive om merkedager, opplevelser, sorger og gleder osv.
Den skal være til glede for deg og de som kommer etter deg.
Jeg hadde vært veldig glad om min bestemor feks, hadde skrevet fra sitt liv, i en sånn bok.



I inledningen i boka står det:
DETTE ER BOKEN FOR DEG SELV
OG DE DU ER GLAD I.

"Dette kan bli den viktigste boken i ditt liv
-og spesielt den dagen du forlater denne
jorden. De som blir glad i den vil trykke den
til sitt bryst og du vil fortsette å leve videre i deres hjerter.

Vi anbefaler at boken tas fram hver bursdag.
Da kan du skrive det du husker best fra siste
år. Gjør det til en tradisjon og hjelp barnet
i gang, slik at det blir en tradisjon gjennom hele livet.
Vi gir tips om hva du kan skrive om,
men skriv akkurat det du vil!

God tur gjennom ditt liv!"

Boken er vakkert illustrert av kunstner Bjørg Thorhallsdottir.
Forfatter er som sagt Randi Vassbakk Ajer.

Personlig liker jeg en av sidene på slutten av boka:
" Hvilke tanker har jeg om døden? Hva ønsker jeg for de etterlatte?
Hvordan vil jeg bli husket? Sånn vil jeg ha begravelsen min."

Sjekk ut bloggen, der finnes også link til nettbutikk:
Mitt liv.

Randi og Bjørg.

2 kommentarer:

  1. Den boken var kjempe fin. Både vakker for øyet og nyttig for dine kjære.... Kanskje til og med det kan være terapi for en selv og skrive i boken. Uansett en fantastisk "look"!

    SvarSlett
  2. One more thing to say is that an online business administration course is designed for students to be able to smoothly proceed to bachelor degree courses. The 90 credit college degree meets the lower bachelor college degree requirements when you earn your associate of arts in BA online, you will have access to the latest technologies in this field. Some reasons why students want to get their associate degree in business is because they are interested in this area and want to have the general education necessary before jumping into a bachelor college diploma program. Many thanks for the tips you provide in your blog.

    SvarSlett